Perşembe, Eylül 23, 2010

Eğitim haberlerine sınav skandalları damgasını vurdu

Medyada yayınlanan eğitim konulu haberlerde Yükseköğretime Giriş Sınavı (YGS), Lisansa Yerleştirme Sınavı (LYS) ve Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda (KPSS) yaşanan sınav skandallarının ilk sırada yer aldığı bildirildi.

Medya takip şirketi Interpress, milyonlarca öğrenci ve binlerce memur adayını ilgilendiren YGS, LYS ile KPSS’nin yapıldığı yaz döneminde, medyada yayınlanan eğitim konulu haberleri mercek altına aldı. Araştırmaya göre, YGS, LYS ve KPSS’de yaşanan sınav skandalları en çok haberi yayınlanan konuların ilk sırasında yer aldı.

Interpress’in, yaz aylarını kapsayan ‘Medyadaki Eğitim Haberleri’ konulu araştırmasına göre, sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte peş peşe patlak veren YGS, LYS ve KPSS skandalı haberlerinin medya tarafından çok sıkı takip edildiğini ortaya çıkardı. Ulusal, bölgesel ve yerel iki bine yakın gazete ve dergiyi kapsayan inceleme sonuçlarında, Haziran – Eylül ayını kapsayan dönemde eğitim başlığı altında 77 bin 215 haberin yayınlandığı saptandı.

Araştırmanın ilk sırasında 3 bin 644 haberle, binlerce memur adayının iş için umut kapısı olan KPSS sonuçlarının açıklanmasının ardından, gündeme gelen kopya iddialarının derinlemesine araştırılmasıyla ortaya çıkan skandal yer aldı. KPSS’de yaşanan olumsuz olayın yazılı basında çıkan haberlerin dağılımı ise, ulusal mecrada 2 bin 141 adet, yerel basında bin 164 ve bölgeselde ise 339 adet şeklinde olduğu görüldü. Yapılan aynı araştırmada, eğitim konusunda yazılı basının ilgisini ikinci sırada çıkan toplam 725 haberle, LYS kılavuzlarında yapılan hata haberlerinin yer aldığı görüldü. Bu haberler gazetelerde 704, dergilerde ise 21 haber ve yazıya konu oldu.

SINAV SKANDALLARI TV HABERLERİNDE DE UZUN SÜRE ALDI

Medya araştırma şirketi Interpress’in ‘Medyadaki Eğitim Haberleri’ konulu araştırmasının görsel medyayı içeren bölümünde, YGS, LYS ve KPSS’de ortaya çıkan skandalın, ulusal ve yerel yayın yapan televizyonlar içinde 46 tanesinin çeşitli haber bültenlerinde yer aldığı görüldü. Bu konuda toplam 3 bin 611 haber yayınlandığı belirlenirken, bu haberlerin toplam süresinin ise 145 saati geçtiği ortaya çıktı.

Hiç yorum yok:

ÖSYM ve diğer eğitim haberleri