Pazar, Eylül 05, 2010

Savcı, tüm sınavları incelemeye aldı

Savcılık ihbarcının peşinde
KPSS skandalının ardından savcılık, LYS YGS, ALES ve KPDS dahil, tüm sınavları incelemeye aldı. 'Sızdırma'yla ilgili gözaltına alınan 3. zanlı da serbest kaldı.

KPSS'de soruların sızdırıldığı iddialarına ilişkin sürdürülen soruşturma kapsamında, önceki gün gözaltına alınan Berat K. savcılık ifadesinin ardından serbest bırakıldı. Berat K., Ankara Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince sabah saatlerinde Ankara Adalet Sarayı'na getirildi. Soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcısı Şadan Sakınan tarafından yaklaşık 1.5 saat sorgulanan Berat K., serbest bırakıldı. İfadesinde suçlamaları kabul etmeyen Berat K.'nin, 'Soruları ele geçirmediğini ve kimseye de soru göndermediğini' ileri sürerek, 'Ben kimseye 'hediye' göndermedim' dediği öğrenildi. Açıköğretim Fakültesi'nde okuduğunu ve asgari ücretle çalıştığını belirten Berat K.'nin, KPSS'ye girmediğini söylediği kaydedildi.

Kaynak:Akşam

ÜÇ ZANLI 'TAŞERON'

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı ayrıca KPSS'nin yanı sıra, üniversiteye giriş sınavları olan LYS ve YGS ile ALES, KPDS, ÜDS dahil ÖSYM'nin yaptığı tüm işlemlerini, geçmiş yıllar da dahil olmak üzere incelemeye aldı. İfadesi alınan üç zanlının 'taşeron' olduğu, savcılığın asıl soruları ÖSYM'den sızdıran kişinin peşinde olduğu öğrenildi. Soruşturma kapsamında savcılığa gönderilen bir ihbarda, soruların ÖSYM'den 5 ile 15 bin dolar arasında bir rakam karşılığı, ilk elden sızdırıldığı öne sürülmüştü. Gelinen aşamada savcılığın, bu ihbarı kimin yaptığını araştırdığı belirtildi.
Dernekle ilgisi yok işine son verdik

Turgut Özal Düşünce ve Hamle Derneği Genel Başkanı Galip Demirel de, Berat K.'nin iki yıldır dernek binasında çalıştığını belirterek, şunları söyledi: 'Dernek binamızda çay, kahve servisi ve temizlik işlerini yapıyordu. Kendi halinde biriydi. Bizim zaten iki bilgisayarımız var. Bilgisayarda yazıları da yazıyordu. Bu konunun bizim derneğimizle hiçbir ilgisi yok. Eğer suç varsa bu şahsi bir suçtur. Biz de kendisiyle görüşemedik. Ailesi, polise, 'Ben mail atmadım' dediğini söyledi. Açıköğretimde okuyordu. Geçici olarak işine son verdik. Eğer suçsuz çıkarsa tekrar işine dönebilir. Bu şahsi bir olaydır ve derneğimizle ilgisi yoktur.'

Ticaret sicilde kaydım dahi yok
KPSS dershanesi sahibi ve ÖSYM Soru Hazırlama Komitesi üyesi Gönül T. ile ortak olduğu belirtilen 'Fatoş Abla' lakaplı Fatma Özyurt şunları söyledi: 'Gönül T.'yi tanımam etmem. Dershanemi 2003 yılında çocuklarıma devrettim. Benim ticaret sicilde kaydım dahi yok. 38 yıllık eğitimciyim ve hala kiradayım. Bu olaylarla hiçbir bağlantım yok. Tazminat davası açacağım.

Hiç yorum yok:

ÖSYM ve diğer eğitim haberleri