Pazar, Nisan 18, 2010

YGS'DE CEVAPLAR HER TEST İÇİN AYRI AYRI DEĞERLENDİRİLECEK

YGS'de uygulanan testlere verilen cevapların her test için ayrı ayrı değerlendirmeye alınacağını söyleyen Yarımağan, YGS'nin değerlendirilmesi sonucu her bir aday için YGS-1, YGS-2, YGS-3, YGS-4, YGS-5 ve YGS-6 olmak üzere 6 ayrı puan türü oluşturulacağını aktardı.

Sınavda 140-180 arası puan alan adayların sadece meslek yüksekokulu ön lisans programları ile açıköğretim programlarını tercih edebileceğini vurgulayan Yarımağan, YGS puanlarından en az biri 180 olan adayların LYS'ye girmeye hak kazanacağını ifade etti.

Yarımağan, özel yetenek sınavıyla öğrenci alan yüksek öğretim programlarına başvurabilmek için ise YGS puanlarından en az birinin 140 ve üzeri olması gerekeceğini söyledi.

Ünal Yarımağan, yerleştirme puanları hesaplanırken Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı (AOBP) katsayı değerinin alan içi programlar için 0.15, alan dışı programlar için ise 0.13 olacağını aktardı.

Meslek lisesi ve öğretmen lisesi çıkışlı adaylar kendi alanlarındaki lisans programlarına yerleştirilirken yerleştirme puanlarına eklenecek ek puanın “0.05 x AOBP” olarak hesaplanacağını dile getiren Yarımağan, YGS ve LYS puan türlerinin herhangi birinde ilk bine giren adayların, bu puan türüyle yerleştirilirken AOBP katsayısının alan içi ve alan dışı tüm programlar için 0.15 olacağını belirtti.

Yarımağan, bir önceki yıl bir yüksek öğretim programına merkezi sistemle yerleştirilen veya ön kayıtla kaydolan adayların yerleştirme puanları hesaplanırken katsayıların yarısının alınacağını dile getirdi.

Ortaöğretim başarısının alan içi yerleşmedeki etkisinin 2010'da 2009'a göre azaldığını, alan dışı programlardaki etkisinin ise geçen yıla göre arttığını dile getiren Yarımağan, ek puanın etkisinin de 2009'a göre azaldığını ifade etti.
Yarımağan, 2009'da aşılması neredeyse imkansız olan “alan içi-alan dışı farkı”nın ise 2010'da çok azaldığını söyledi.

Hiç yorum yok:

ÖSYM ve diğer eğitim haberleri