Cuma, Nisan 30, 2010

YGS'de Orta Anadolu Şahlandı!

Yarımağan, ''Konya en başarılı öğrencileri çıkartan iller arasında bir sıçrama yaptı, ancak İstanbul iller sıralamasında 43. sırada yer aldı. Bunu neye bağlıyorsunuz?'' sorusuna karşılık, ''Karadeniz'de, Doğu'da, Güneydoğu'da hiç başarılı ilimiz yok. Başarılı illerimiz genelde Orta Anadolu'da toplanıyor. Biraz Ege var, 2 tane Akdeniz'den var. Çoğu Orta Anadolu'dan'' yanıtını verdi.

İstanbul'un kozmopolit bir şehir olduğunu ifade eden Yarımağan, ''Orada demek ki her türlü öğrenci yer alıyor. Ankara ilk 10, İzmir ilk 13 içinde yer alıyor. İzmirliler üzülüyorlar, başarı düzeyi düştü diye. İzmir'in daha önlerde olması beklenirdi. İstanbul'un, bu kadar imkanlara sahip olan bir kentimizin, kültür başkentimizin, Türkiye'deki sanayinin önemli bir kısmının olduğu kentimizin eğitim başarısının biraz daha yüksek olması beklenir. Nedenlerini ben değerlendiremiyorum tabiİ. Onu ciddi biçimde araştırmak gerekir. İstanbul'un başarı düzeyi Batman'ın, Erzurum'un altında'' diye konuştu.

Bir gazetecinin YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan'ın oğlunun da sınava girdiğini anımsatarak yönelttiği ''Derece yapabildi mi?'' sorusu üzerine, Yarımağan, ''Açıkçası kendileri sormadılar. Ben de düşünüp bakmadım. Başarı düzeyini bilmiyorum. Sanıyorum Cumhurbaşkanımızın oğlu da girmiş'' yanıtını verdi. Bu sınavın sonuçlarının çok merak edilen bir konu olmadığını belirten Yarımağan, yerleştirme sonuçları kadar merak edilmediği için kendisinin de merak edip bakmadığını söyledi.

Hiç yorum yok:

ÖSYM ve diğer eğitim haberleri